Khamis, 13 Mei 2010

Al Fatehah ( Abuya )


Al Fatehah.....
Semoga ALLAH mengampuni segala dosa-dosa beliau dan meletakan beliau bersama para syuhada dan solehin.

Melihat kepada gambar di sebelah ini tentu tiada lagi masalah untuk kita mengenali beliau, seorang tokoh yang pernah menggegarkan tanah air kita dengan satu pergerakan yang membawa ummat islam malaysia ke kegemilangan. Pergerakan yang dipimpin beliau hampir berjaya mengusai ekonomi negara.

Namun pergerakan ini telah diharamkan kewujudan oleh kerajaan malaysia (BN) pada beberapa tahun yang lalu.


Takdir ALLAH jualah penentu segalanya, setelah sekian lama beliau mencurahkan bakti dalam menaikkan imej islam beliau tidak lari dari janji pencipta. Hari ini khamis 13 Mei 2010 ternyatalah janji ALLAH itu benar, Ustaz Ashaari Muhammad ( Abuya ) telah kembali menemui khalidnya pada jam 2.30 ptg waktu malaysia.

Maha benarlah firman ALLAH di dalam Al Quran maksudnya :

'' Apabila telah datang kematian maka sekali - kali kamu tidak dapat melewatkannya walau sesaat atau mendahulukannya ''

''Setiap jiwa itu pasti merasai kematian ''

Ingatlah sesungguhnya kematian itu suatu yang pasti, kita tidak mungkin dapat melarikan diri darinya. Sesungguhnya dunia yang kita duduki hanya persinggahan sementara dalam pelayaran kita menuju destinasi sebenar.

'' Dialah yang menciptakan kematian dan kehidupan untuk dia menguji kamu siapakah diantara kamu yang baik amalannya ''

Sesungguhnya kematian yang datang tidak mengenal siapakah kita tua,muda,kaya,miskin dan siapa sahaja. Oleh itu marilah sama-sama kita berusaha mempersiapkan diri kita untuk menghadapi hari yang pasti ini kerana kita tiadak tahu bila masanya kita akan pergi menemui ilahi.

Penulis di sini ingin merakamkan sekalung takziah buat seluruh keluarga beliau terutamanya adik Kutaibah yang tinggal bersama penulis di bumi yaman ini, semoga tabah menghadapi musibah ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan