Ahad, 16 Mei 2010

Permata untuk Malaysia


Politik di Malaysia sukar diramalkan, kadang2 berlaku masalah di pihak UMNO kadang2 PAS, PKR, DAP dan macam – macam lagi. Di Malaysia kini hanya tinggal sebuah parti sahaja yang mempunyai harapan besar dalam membina sebuah Negara Islam iaitu PAS. Tetapi kini PAS telah berjangkit dengan satu penyakit yang mana kesannya boleh merosakkan imej PAS sebagai satu gerakan islam di Malaysia. Jika dilihat ada di kalangan ahli2 kita sekarang yang berani terang-terangan dalam menghentam 2 Tok Guru yang menjadi tunggak dan aset terpenting PAS, ada yang melahirkan ketidakpuasan hati kepada Tok Guru Nik Aziz dan ada yang tidak berpuas hati kepada Tok Guru Hadi, macam2 lagi penyakit dalam PAS la ni. PAS sekarang telah dilihat wujudnya puak2 yang mana puak2 ini mempunyai kepentingannya yang tersendiri dalam menentukan hala tuju PAS.


Saya pernah mendengar beberapa sahabat yang menyalahkan Tok Guru Nik Aziz dan menyokong Tok Guru Hadi dan sebaliknya, tetapi sedarkah kita semua bahawa 2 Tok Guru ni la aset yang besar kepada perjuangan kita dalam mewujudkan satu daulah yang diidamkan oleh seluruh ummat yang cintakan kepada islam. 2 Tok Guru ni merupakan kurnia Allah S.W.T kepada seluruh rakyat Malaysia khususnya. Siapakah kita untuk mengkritik mereka, orang yang dekat dengan Allah S.W.T dimana kehidupan yang dilalui penuh pengabdian diri kepada Allah S.W.T, mereka bukanlah maksum dan bukanlah manusia yang tidak pernah melakukan kesilapan tapi tegurlah mereka dengan hikmah. Jika sebelum ini kita menyanjungi mereka atas kebaikan mereka mengapa tidak sekarang kita tegur mereka dengan hikmah. Saya tergamam dengan komen seorang hamba Allah S.W.T yang mengatakan Tok Guru Nik Aziz bukan Mursyidul Am tapi ‘ Bapak Setan ‘ adakah ini yang di ajar oleh ISLAM. Oleh itu marilah sama-sama kita berada bersama-sama di belakang dua Tok Guru yang telah dikurniakan oleh Allah S.W.T kepada kita di Malaysia, dalam meneruskan perjuangan baginda Nabi Muhammad S.A.W semoga perjuangan kita diberkati dan diredhoi oleh Allah S.W.T.


Tunggak utama kekuatan PAS Malaysia

Sabda Nabi S.A.W ‘ Ulama pewaris para nabi ’ dan firman ALLAH S.W.T yang bermaksud : Sesungguhnya mereka yang takut kepada kami di kalangan hamba-hamba kami hanya mereka ulama.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan