Selasa, 22 November 2011

PENGALAMAN BARU

Hampir 5 tahun bergiat dalam mendidik dan menjaga para pelajar bermula dari peringkat rendah hinggalah ke peringkat menengah, segala suka duka, cabaran dan onak duri telah membantu diri penuh untuk meningkatkan lagi prestasi diri dalam menempuh arus kehidupan.


Tibanya penulis ke bumi ini '' PUSAT RAWATAN & PEMULIHAN NUR AL-BARAKAH '' memanglah bukannya dirancang dan bagaikan tidak percaya bahawa sekarang sudah hampir dua bulan penulis berada di bumi ini. 

Pusat ini merupakan tempat didikan dan pentarbiyahan golongan remaja yang pernah terjebak dalam arus kemodenan dunia dek gelora nafsu yang meronta beserta bisikan dan hasutan iblis yang bergema. Dunia yang baru bagi penulis ini kadang2 berbungan di hati mahu meninggalkan pisat ini, tetapi lama-kelamaan haruman kasih mula menaikan aromanya. Pengalaman yang beharga dalam membantu para penuntut untuk kembali kepada hakikat sebenar kehidupan manusia memanglah sukar tetapi inilah dia hakikat pengorbanan dalam melestarikan ''AMAL MAARUF NAHI MUNKAR.

Jejak kaki buat kali pertama di bumi ini hanyalah sekadar ingin melawat dan menolak pelawaan Ust. Tarmizi          ( Pengurus PUSAT ) secara berhadapan dengan baik...tapi takdir ALLAH membatasi segala-galanya, walau di hati tak mampu menerima namun ucapan di  bibir meluahkan kata-kata dengan takdir yang ESA....dan akhirnya bermulalah episod baru kehidupan penulis di bumi NUR AL-BARAKAH ini.



Kerjasama mendirikah khemah untuk sambutan Aidiladha

Upacara korban....

 Membina sikap...tolong-menolong

 Urusan kantin....dikendalikan oleh para penuntut

 Penulis yang sibuk melayan para waris sempena sambutan Aidiladha

 Ucapan semasa majlis bersama waris

 Ucapan....Ust. Tarmizi ( Pengurus PUSAT )

Penuntut bersama ahli keluarga yang hadir

Terpancar kegembiran di raut wajah penuntut bersama keluarga

 Kali pertama....penulis...melapah lembu
Penulis bersama Pengurus PUSAT

Gotong-royong nak masak untuk dijamu...

Riang.......salah seorang  penuntut

Daging korban....buat supppp

Menu dan resepi serta tukang maasak utama
Ust. Tarmizi



2 ulasan:

  1. baguslah ada sifat tolong-menolong..slmt hari raya..sila lah dtg ke blog sy..http://ajax85.blogspot.com

    BalasPadam