Jumaat, 25 Februari 2011

PENGHIJRAHAN BOB LOKMAN

Maksud Firman ALLAH S.W.T :
Maka sesiapa yang ALLAH kehendaki untuk memberi petunjuk dan hidayah kepadanya, nescaya Dia ( ALLAH ) akan melapangkan akan dadanya ( membuka hatinya ) untuk menerima islam.

( Al – An’am :125 )


Sukar untuk kita meneka dan begitu juga sukar untuk kita percaya bahawa seseorang yang pernah popular di kaca tv suatu ketika dulu, dengan gelagat yang pastinya tidak mungkin kita lupa kini sudah berubah hidupnya dengan dulu berpakaian yang ala-ala rock dan moden kini sudah diselimuti dengan pakaian penuh islamik.

Bob Lokman bersama Nasaruddin Tantawi
di Pentas Himpunan 30K

Beserban sedang bersila semasa Program Solat Hajat & Ceramah Perdana
( waktu berlangsungnya AJL 25 )
Begitulah kuasa ALLAH yang telah menghijrahkan pelakon, pengacara dan penulis lirik popular tanah air satu ketika dulu Bob Lokman ke jalan yang penuh cahaya penuh gemerlapan. Tindakan beliau yang mengundurkan diri sebagai pengkritik program Raja Lawak kali ke-5 dengan berpakaian jubah dan berserban telah mengejutkan banyak pihak terutama pihak Astro sendiri yang tidak menyangka tindakan yang akan diambil oleh beliau.

Menyerahkan borang keahlian kepada Y.A.B Ustaz Azizan

Semangat baru membina MALAYSIA maju

Sewaktu AJL 25 berlangsung di Stadium Putra, Bukit Jalil beliau telah pergi ke Stadium Melawati bagi mengikuti ceramah perdana dan solat hajat. Cicit kepada Tok Kenali ini telah melakukan penghijrahan beliau ke dalam PAS semasa Himpunan 30K Pemuda yang bertempat di perkarangan Markas PAS Kedah. Beliau juga telah mengistiharkan diri memuluk PAS dihadapan pemuda yang hadir disaksikan oleh pimpinan PAS di semua peringkat, borang keahlian diserahkan kepada Y.A.B Dato’ Seri Azizan Abdul Razak.


Bersama Mahfuz Omar di Stadium Melawati

Tiada ulasan:

Catat Ulasan